Kdaj je razmišljanje pozitivno?

09.10.2017

IzBrano iz knjige TAPKANJE ZA PUNCE

"Razmišljanje je koristno,
kadar si po najboljših močeh prizadevaš rešiti težavo.
Z mislimi se pomikaš v pozitivni smeri in prideš do dobrih idej.
Nekoristno razmišljanje te ne nosi v pozitivno smer
in ne prinaša dobrih občutkov."

Christine Wheeler

 

Predstavljaj si, da lahko omiliš živčnost in tesnobo zaradi bližajočega se dogodka, naj bo to izpit, nastop, tekma ali tekmovanje.

Saj veš, kakšen občutek je, ko te oblije pot in se ti zadrgne vozel v želodcu, ko samo pomisliš na dogodek iz prihodnosti, ali ne?

Če že zdaj tapkaš nekaj, kar se bo šele zgodilo, ti bo to pomagalo, da se mirno pripraviš. Naj bo to poglobljeno učenje, vadba, raziskovanje ali samo premišljevanje o bližajočem se dogodku, tapkanje ti bo pomagalo, da vse te dejavnosti opraviš lahkotno in samozavestno.

Če se torej kdaj zalotiš pri besedah, da se bojiš nogometa, šolske predstave ali izpita, je čas za tapkanje. Mogoče se boš tako pomirila, da boš opazila, da se pravzaprav veseliš dogodka!

Tapkaš lahko svoje misli

Vrste misli: koristne, nevtralne, nekoristne

Razmišljanje je lahko koristno, nevtralno ali nekoristno. Saj že veš, h kateremu bi se rada usmerila, mar ne?

Razmišljanje je koristno, kadar si po najboljših močeh prizadevaš rešiti težavo. Z mislimi se pomikaš v pozitivni smeri in prideš do dobrih idej. Nekoristno razmišljanje te ne nosi v pozitivno smer in ne prinaša dobrih občutkov.

Zdi se, kot da si ujeta v miselno zanko, ne da bi prišla do rešitve. Včasih se mi zdi podobno kolesu za hrčka ... kolesu usode. Nevtralno razmišljanje pa je natančno takšno: niti negativno niti pozitivno.

Tapkanje med drugim opominja tvoj um, da je nevtralno boljše kot nekoristno, in ti pomaga, da laže prideš do koristnih misli.

Kaj misliš?

Kako boš postala pozorna na svoje misli? Pripravi si zvezek, če tega še nisi storila. Hočem, da zapišeš vse misli, ki jih zaslediš pri sebi. Pomni, da največji del našega razmišljanja poteka samodejno.

Pogledamo neki predmet in kar sama se pojavi misel v zvezi z njim. Na cesti zagledamo dekle in nezavedno se nam pojavijo misli o njej.

Naj se sliši še tako čudaško, rada bi, da si prisluhneš. Prisluhni svojim mislim ali jih zapiši in si jih oglej. Ta vaja ti bo pomagala odkriti, kakšne vrste misli se ti porajajo.

Vem, da je čudno dejansko misliti o tem, kar misliš! Je pa prav kul, da to lahko počnemo. Si že kdaj poskusila?

Tvoje misli bodo precej naključne, zato jih ne presojaj, temveč samo zapiši. To počni približno eno minuto. Zapiši toliko naključnih misli, kolikor moreš.

Emily je bila čudovita, a se je spopadala z negativnim razmišljanjem

Za zunanjega opazovalca je Emily imela vse, kar je treba. Bila je prijazna, nadarjena, zabavna in bistra. V šoli ji je šlo dobro, vsi so jo imeli radi in poleg šole je obiskovala številne dejavnosti.

Toda Emily bi ti lahko povedala, da je njen notranji svet velika zmešnjava. Njene misli so bile negativne in včasih se je zapletla v vrtinec misli o najhujšem, kar bi se lahko zgodilo. Do sebe je bila nepopustljiva in si je namenjala ostre besede.

Čeprav je bila prijazna do vseh drugih, je bila do sebe izjemno stroga. Zdelo se ji je, kot da nosi očala, ki so iz sveta pobrala vse dobro, še posebej vse dobro, kar je nosila v sebi. Bila je prepričana, da ima kopico napak, in čeprav si je prizadevala biti dobra, se nikoli ni videla kot takšno, zlasti če se je primerjala z drugimi.

Nenehno je bila pod stresom, ki ga je ocenila z devet od deset. Vidiš lahko, da je večina Emilyjinega stresa izvirala iz nekoristnega razmišljanja.

Ko je opravila vajo iz opažanja in zapisovanja misli, je med drugim prišla do takih izjav:

• Ne morem verjeti, da sem pri naravoslovju dobila samo prav dobro.

• Kako neumna si, zaboga!

• Zakaj si to storila?

• Tako ljubka je.

• Lepša je od mene.

• Veselim se maturantskega plesa.

• Kaj pa, če me nihče ne bo povabil?

Vidiš lahko, da niso bile vse njene misli negativne. Imela je pozitivno misel o plesu. Toda tej je takoj sledila negativna misel, polna zaskrbljenosti, da je morda nihče ne bo povabil na ples.

Kaj opažaš pri mislih, ki si jih zapisala? Ali si našla kakšen vzorec, kot je denimo Emilyjin premik od pozitivnega k negativnemu?

Vem, da je nenavadno opazovati svoje misli na papirju, vendar želim, da ozavestiš svoje miselne navade. Potem lahko uporabiš tapkanje, da se boš počutila bolje in da boš bolje mislila o sebi in drugih.

Ko boš izvajala tapkalne vaje iz knjige, boš ugotovila, da o sebi razmišljaš vse bolj nevtralno in celo pozitivno.


« Nazaj
Bodite obveščeni / Bodite na tekočem
Prijavite se na enovice in bodite obveščeni o vseh pomembnih novostih in dogodkih
e-novice
IzBrane e-novice
Prijavite se in si polepšajte dan