Navdih za teden od 29. maja do 4. junija 2017

29.05.2017

IzBrano iz knjigeTapkanje za uspešno hujšanje Jessica Ortner

Jessica Ortner: TAPKANJE ZA USPEŠNO HUJŠANJE IN BOLJŠO TELESNO SAMOPODOBO

Ženski vodnik za manj stresa, manj teže in več ljubezni

Mit o končnem cilju

Preden sem se s tapkanjem lotila svojih težav s težo, sem imela vadbo za sredstvo, s katerim bom dosegla končni cilj – shujšala. 

Vedno sem mislila, da je vadba nekaj, kar počneš, ko hočeš shujšati, zato sem se vsakič, ko sem v fitnes klubu videla kakšno žensko v odlični formi, vprašala: Zakaj si še tukaj? 

Kajti po moje je bila že vsa sijajna na pogled, zato ji ni bilo treba, da se še naprej trpinči z vadbo. Ni čudno, da sem vsakič, ko sem shujšala, nehala vaditi in se spet zredila. 

Po mnogih letih tega ponavljajočega se vzorca sem ugotovila, da ‘hujšanje’ zame ni dovolj močan razlog za redno in trajno vadbo. Začela sem dvomiti o vsem, kar sem vedela o telesni dejavnosti, saj me je zanimalo, zakaj nekateri ljudje uspešno vključijo vadbo v svoje vsakdanje življenje. 

Od tedaj sem se podala na potovanje, ki mi je povsem spremenilo življenje. Spremenila sem svoj odnos do vadbe in si dovolila, da jo vzljubim – pa ne samo tek, ki sem ga že omenila, temveč  vsakršno drugo vadbo – s tem pa sem stopila v nov svet, kjer sem močna, samozavestna, polna energije in lepa. 

Zakaj vadimo: čustvene in telesne koristi 

Od nekdaj sem prepričana, da je dobro preobraziti zavist v radovednost, zato sem nekaj časa vsakega mimoidočega, ki se mi je zdel v dobri formi, vprašala, kaj ga motivira za redno vadbo. 

Po tistem, ko sem zbrala odgovore več ducatov ljudi, sem nehote opazila, da nihče ni odgovoril »Zato, da pokurim kalorije« ali »Da bi shujšala«. 

Na prvem mestu je bil skoraj vedno odgovor o čustveni dobrobiti vadbe. Korist za telo je bila na drugem mestu. Vedno znova so mi odgovarjali: »Vadba mi pomaga, da se znebim stresa«, »Takrat se posvetim sebi« ali »Po vadbi se vedno bolje počutim«. 

Sčasoma sem ob teh ponavljajočih se odgovorih ugotovila, da pravzaprav nisem nikoli resno poskusila vaditi. Preveč sem se obsojala, da bi lahko izkusila čustveno korist, ki izvira iz gibanja. 

Začela sem se spraševati ... Kaj pa, če je gibanje, tako kot tapkanje, samo po sebi zdravilno? Ali bi drugače občutila gibanje, če bi vadbo vzela kot duhovno izkušnjo? 

Ko sem začela tapkati odpor do vadbe, na katero sem potem začela gledati drugače, sem ugotovila, da je vadba nujno potrebna za moje zdravilno potovanje. Kmalu sem se vpisala na trening kikboksa, ki je to ugotovitev spremenil v zelo osebno resničnost. 

Med  treningom sem prvič v življenju z vsem telesom začutila, da sem odkrila moč in glas.  

Dojela sem, da lahko potisnem energijo iz sebe, namesto da vedno vpijam tujo energijo. Zame je bil to ogromen probrat, tako da sem s treninga odšla z občutkom, da imam več moči kot kdaj koli v zadnjih nekaj letih.   

Pomembno je vedeti, da ne moremo izkusiti svoje prave moči in bistva, če se ne gibljemo. Gibanje nam tako kot tapkanje pomaga, da predelamo čustva.  

 

 

« Nazaj
Bodite obveščeni / Bodite na tekočem
Prijavite se na enovice in bodite obveščeni o vseh pomembnih novostih in dogodkih