Trgovina s kranjsko čebelo
Ob nakupu tega izdelka prejmete 1,45 € EUR za Vaš naslednji nakup.
Registrirajte se in zbirajte točke zvestobe, ki jih lahko unovčite že pri vašem naslednjem nakupu.
Knjiga Trgovina s kranjsko čebelo se z znanstvenimi prispevki različnih avtorjev osredotoča na zgodovino trgovanja s kranjsko čebelo. Prinaša globok vpogled v razcvet te trgovine v 19. stoletju, ko so kranjski čebelarji začeli izvažati kranjiče s čebelami, raznovrstne panje s premičnim satjem in matice, najprej v Evropo, nato pa po vsem svetu.
Ob nakupu tega izdelka prejmete 1,45 € EUR za Vaš naslednji nakup.
Registrirajte se in zbirajte točke zvestobe, ki jih lahko unovčite že pri vašem naslednjem nakupu.
Ob nakupu tega izdelka prejmete 1,45 € EUR za Vaš naslednji nakup.
Registrirajte se in zbirajte točke zvestobe, ki jih lahko unovčite že pri vašem naslednjem nakupu.
Žive čebele so prodajali kar v kilogramih. Med najpomembnejšimi trgovci so bili družina Rothschütz, predvsem Emil Rothschütz, Mihael Ambrožič in Jan Strgar. Donosne trgovine pa niso razgibali le omenjeni trije največji trgovci, temveč tudi drugi, ki so v želji po zaslužku začeli pospešeno gojiti čebele.
Monografija sistematično in metodološko analizira prispevke vsakega od njih ter se opira na do sedaj nepoznane vire gradiv in dokumentov iz muzejskih ter drugih arhivov. Opozarja na izjemno vlogo teh posameznikov na Kranjskem in v mednarodnem svetu, ki je pripomogla k uveljavitvi "blagovne znamke" kranjske čebele na svetovnem trgu. Knjiga predstavlja tudi sodobne tehnologije, ki jih uporabljajo današnji čebelarji, vključno z orodji umetne inteligence za obvladovanje bolezenskih anomalij.
Za poglobljeno razumevanje razvoja trgovine s čebelami in delovanja ter življenja posameznih čebelarjev v Sloveniji vas vabimo, da sledite knjigi, v kateri boste odkrili več o okoliščinah, ki so pripeljale do nastanka, razmaha in propada tega zanimivega obdobja slovenskega čebelarstva. To obdobje je oblikovalo temelje za prepoznavanje kranjske čebele v svetu in močno vplivalo na razvoj čebelarstva na Slovenskem.
Trgovina kot oblika gospodarske dejavnosti sega s svojimi koreninami v čas naših najzgodnejših civilizacij. Izmenjava blaga in storitev je potekala že v najstarejših obdobjih zgodovine, vse do prazgodovine. Ljudje so trgovali s hrano, živalskimi kožami in drugimi dobrinami, menjavali so presežke in storitve za tisto, kar so potrebovali. Trgovina je bila ključna za zadovoljevanje osnovnih potreb, saj je omogočala pridobivanje hrane, orodij, oblačil in drugih življenjsko pomembnih dobrin.
Ko so ljudje potovali med različnimi območji, so menjavali želeno blago ali storitve in s tem ustvarjali gospodarske povezave med regijami. Ta proces je pripeljal do oblikovanja trgovskih poti in trgovskih središč. Nastajali so na različnih območjih sveta glede na potrebe prebivalcev, razpoložljive naravne vire in geografske značilnosti. Ko so pustolovski trgovci in raziskovalci, željni zaslužka, odkrivali nova ozemlja, nove morske in kopenske poti, so odpirali vrata neomejenim trgovskim priložnostim. Trgovali so dejansko z marsičim, s takšnim ali drugačnim pristopom in uspehom, večkrat tvegali tudi svoje življenje ali premoženje, med drugim pa so v določenem obdobju trgovali tudi – s kranjsko čebelo!
Uspeh trgovine s čebelami na Kranjskem v 19. stoletju je bil posledica več dejavnikov, od vsega začetka pa so bile zanj ključne odlične lastnosti kranjskih čebel, ki so prepričale številne čebelarje po vsem svetu, da bo čebelarjenje z njimi uspešno in donosno. Zaradi teh lastnosti je kmalu zatem kranjska čebela postala zelo iskano trgovsko blago po vsem svetu. Znana je po svoji izjemni mirnosti in krotkosti, kar se opazi v njenem mirnem obnašanju, ko previdno odstranimo satje iz panja. Čez zimo porabi malo zaloge hrane. Pomladanski razvoj te čebele je izrazito živahen, saj se družina hitro razvija, kar pomeni, da se v tem obdobju število mladih čebel v panju hitro povečuje.
Posebej izstopa tudi njena sposobnost orientacije. Kranjska čebela se odlikuje kot spretna graditeljica satja, poleg tega pa ima dobro razvit čistilni nagon. Njena značilnost je tudi sicer manj zaželena nagnjenost k rojenju, ki se kaže v daljšem rojilnem obdobju in večjem številu rojev v sezoni. Podjetnim čebelarjem, ki so v obdobju med sredino 19. in sredino 20. stoletja delovali na ozemlju sedanje Slovenije, se moramo zahvaliti, da je nastala podlaga za oblikovanje sodobne blagovne znamke Kranjska čebela in slovenskega čebelarstva nasploh, zapiše v svojem prispevku »Ustvarjanje blagovne znamke čebele včeraj, danes in jutri s pomočjo sodobnih tehnologij« dr. Jordan Berginc.
Založba | Muzeji radovljiške občine |
---|---|
Avtor | Petra Bole, Andrej Šalehar, Tita Porenta, Jordan Berginc, Mišo Serajnik |
EAN | 9789616687300 |
Leto izdaje | 2024 |
Št. strani | 132 |
Vezava | Trda |